Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr >
Den roliga kön
- Kategori: Mobilt
- År: 2015
- Valör: Silverägg
- Uppdragsgivare: Liseberg
- Byrå: Shout
Bidragsbeskrivning:
Helix är Lisebergs senaste tillskott. Det är deras största attraktionssatsning någonsin – och en av världens mest avancerade och spektakulära berg- och dalbanor. Det finns egentligen bara ett problem: Köer. Långa köer. Så vad kan vi göra för våra tålmodiga gäster? Kan vi till och med göra kön till en del av attraktionen? Vi ville hitta ett sätt att möta den kräsna unga målgruppen där de känner sig allra mest hemma: i mobilen. Resultatet blev Helix Game – världens första synkroniserade köunderhållning, som dessutom gav deltagarna möjligheten att spela sig före i kön. Genom mobilspelet blev attraktionskön en social upplevelse, istället för något som bara är tråkigt. Helixpremiären blev en enorm succé och över en miljon människor åkte den nya berg- och dalbanan under sommaren. Spelet laddades ner över 250 000 gånger och sammanlagt umgicks målgruppen med varumärket i drygt 29 000 timmar via spelet.
Arbetsgrupp
- Copywriter
Pontus Caresten - Art Director
Calle Österberg, Martin Hummel-Gradén - Projektledare
Melina Aristiadou - Final Art
Malin Svensson, Johanna Levin - Operativ projektledare
Therese Berglund - Produktionsbyrå
Sticky Beat - Utvecklare
Nisse Bryngfors, Anders Hammar, Örjan Classon - Art Director
Robert Schlyter - Projektledare
Henric Byström