Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 >

Den roliga kön

Bidragsbeskrivning:
Helix är Lisebergs senaste tillskott. Det är deras största attraktionssatsning någonsin – och en av världens mest avancerade och spektakulära berg- och dalbanor. Det finns egentligen bara ett problem: Köer. Långa köer. Så vad kan vi göra för våra tålmodiga gäster? Kan vi till och med göra kön till en del av attraktionen? Vi ville hitta ett sätt att möta den kräsna unga målgruppen där de känner sig allra mest hemma: i mobilen. Resultatet blev Helix Game – världens första synkroniserade köunderhållning, som dessutom gav deltagarna möjligheten att spela sig före i kön. Genom mobilspelet blev attraktionskön en social upplevelse, istället för något som bara är tråkigt. Helixpremiären blev en enorm succé och över en miljon människor åkte den nya berg- och dalbanan under sommaren. Spelet laddades ner över 250 000 gånger och sammanlagt umgicks målgruppen med varumärket i drygt 29 000 timmar via spelet.

Arbetsgrupp

  • Copywriter
    Pontus Caresten
  • Art Director
    Calle Österberg, Martin Hummel-Gradén
  • Projektledare
    Melina Aristiadou
  • Final Art
    Malin Svensson, Johanna Levin
  • Operativ projektledare
    Therese Berglund
  • Produktionsbyrå
    Sticky Beat
  • Utvecklare
    Nisse Bryngfors, Anders Hammar, Örjan Classon
  • Art Director
    Robert Schlyter
  • Projektledare
    Henric Byström