Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 >

Det är mycket nu

I en tid då vi bombarderas av intryck, information och dåliga nyheter är det lätt att stänga av och sluta bry sig. Krig och elände blir till slut bara en löpsedel i mängden. I den här kampanjen ville Försvarsmakten visa förståelse för hur svårt det är att engagera sig dessa dagar, men samtidigt göra en invit till de som orkar bry sig ändå. De som vill ha en möjlighet att göra en skillnad på riktigt. Kampanjen gick i utomhus, print, digitalt, TV och radio och vi anspelade på ytornas egna kontext för att stärka vår tes: att man som mottagare ofta tittar bort eller börjar tänka på något annat, i det enorma mediebrus som präglar vår vardag. Syftet var att rekrytera folk till GMU, en grundläggande militär utbildning.

Arbetsgrupp

  • 3D
    Christian Bye
  • Art Director
    Daniel Mencák, Joakim Khoury
  • Copywriter
    Christian Bye, Daniel Vaccino
  • Creative Director
    Fredrik Simonsson, Magnus Jakobsson
  • Designer
    Martin Runfors, Patrick Emt, Tobias Bergdahl
  • Faktor
    Anna Hellenberg
  • Illustratör
    Oskar Pernefeldt
  • Kundansvarig
    Jacob Sandström
  • Motion Graphics
    Eskil Lundberg
  • Originalare
    Niklas Sandvold
  • Planner
    Cornelia Wangel
  • Producent
    Gustav Appelgren, Mattias Colden, Sophie Tamm
  • Produktionsledare
    Tina Munck
  • Projektledare
    Sandra Kaludjercic Bergman
  • Retusch
    Christian Björnerhag
  • Technical Director
    Andreas Fabbe Andersson
  • Uppdragsgivare
    Anders Sjödén, Annika Ivner, Johannes Hellqvist, Magnus Tegsved
  • Web Director
    Jojo Brännström, Petter Eriksson
  • Webbproducent
    Elisabet Halming
  • Webbutvecklare
    Alexander Ekman, August Björnberg
  • Övrigt
    Head of digital/Jon Dranger