Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 >

Det är mycket nu

I en tid då vi bombarderas av intryck, information och dåliga nyheter är det lätt att stänga av och sluta bry sig. Krig och elände blir till slut bara en löpsedel i mängden. I den här kampanjen ville Försvarsmakten visa förståelse för hur svårt det är att engagera sig dessa dagar, men samtidigt göra en invit till de som orkar bry sig ändå. De som vill ha en möjlighet att göra en skillnad på riktigt. Kampanjen gick i en mängd olika tidningar och i majoriteten av våra införanden vi anspelade på tidningens kontext eller den del som annonsen satt i (tex sport eller kultur), för att stärka relevansen i budskapet. Syftet var att rekrytera folk till GMU, en grundläggande militär utbildning och det första steget mot en karriär inom Försvaret.

Arbetsgrupp

  • Art Director
    Daniel Mencák, Joakim Khoury
  • Copywriter
    Daniel Vaccino
  • Creative Director
    Fredrik Simonsson, Magnus Jakobsson
  • Kundansvarig
    Jacob Sandström
  • Originalare
    Niklas Sandvold
  • Planner
    Cornelia Wangel
  • Produktionsledare
    Tina Munck
  • Projektledare
    Sandra Kaludjercic Bergman
  • Retusch
    Christian Björnerhag
  • Uppdragsgivare
    Annika Ivner, Magnus Tegsved