Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 >

Det stora Stig-bytet

Bidragsbeskrivning:
I 13 år hade Hans Mosesson spelat rollen som ICA-Stig. Dagen som den folkkära karaktären skulle säga upp sig riskerade därför att bli döden för den långlivade såpan. Eller så var det tillfälle att blåsa nyhet liv i reklamkonceptet? I fyra veckor engagerade vi svenska folket kring bytet av ICA-Stig från Hans Mosesson till Loa Falkman i film, print, utomhus och digitalt. Och givetvis tog kampanjen för sig även i förtjänade kanaler såsom dagspress och sociala medier. I slutändan lyckades vi vända en förväntad besvikelse till ett positivt mottagande och bevisa att världens längsta reklamsåpa fortfarande engagerar sin publik.

Arbetsgrupp

  • Creative Director
    Frank Hollingworth
  • Kundansvarig
    Sunit Mehrotra
  • Projektledare
    Anna Sjöberg
  • Art Director
    Adam Gäfvert, Nima Stillerud, Jesper Stein, Jonas Yrlid
  • Copywriter
    Martin Sööder, Pontus Thorén
  • PR Strateg
    Simon Strand
  • Produktionsbolag
    Esteban
  • Producent
    Olof Barr
  • Regissör
    Markus Ernerot, Alex Brügge
  • Klippare
    Dino Jonsäter, Majspipan

  • Fotograf
    Peter Gehrke
  • Postproduktion
    Gangsters Post
  • Agent/producer
    Sebastian Aaseby
  • Scenograf
    Marika Åkerblom
  • Retuschör
    Johan Lundström