Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr >
Don’t Drink and Dive
- Kategori: PR
- År: 2016
- Valör: Diplom
- Uppdragsgivare: Trygg-Hansa
- Byrå: Prime
Bidragsbeskrivning:
Varannan person som drunknar i Sverige har alkohol i blodet. För att visa hur alkohol påverkar omdöme – och framförallt för att rädda liv – bad vi några av världens mest uppmärksammade konstsimmare att göra ett framträdande. Berusade. Resultatet blev minidokumentären Don’t Drink and Dive. De medverkande i filmen är Stockholm Konstsim Herr – även representanter för den grupp som är överrepresenterad i olycksstatistiken – medelålders män. De kommunikativa resultaten överträffade förväntningarna. Räckvidden beräknas till ca 250 miljoner. Filmen har hittills setts över 1,1 miljoner gånger, publicerats eller på något sätt spridits i 300 artiklar i fler än 25 länder. Generalsekreteraren i Svenska Livräddningssällskapet förklarade i nationell media att initiativet med stor sannolikhet skulle rädda liv. Och det gjorde det förmodligen då antalet drunkningsolyckor under kampanjperioden sjönk med 39 % jämfört med föregående år.
Arbetsgrupp
- Kommunikationschef
Johan Eriksson - Chef Corporate Social Responsibility
Anna Svärd - Presschef
Hanna Axelsson - Koordinator digitaltjänster och sociala medier
Samuel Bengtsson - Key Account Manager
Robert Aras - Executive Creative Director
Tom Beckman - Creative Director
Patrik Beskow - Projektledare
Sara Tidholm - Art Director
Simon Sved - Mediespecialist
Peter Moro, Mats Paulsen, Jacqueline Arthur, Ulrika Enström - Juniorkonsult
Maja Strandberg
- Filmproduktion
Folke Film - Regissör
Laerke Herthoni - Executive Producer
Joi Persson - Producent
Anisa Dzindo - Klippare
Therese Elfström - Digital produktionsbyrå
Bärnst & Ärnst - Digital Producent
Pär Thunberg