Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 >

Dracula

Varje år sätter Victor Rydberg Gymnasium upp sin skolpjäs på Maximteatern i Stockholm under december-januari. Denna gång var temat Dracula. Vi fick i uppdrag att dra publik och skapa uppmärksamhet kring skolans tolkning av skräcklassikern. Vi valde att dramatisera det faktum att en gymnasieskola gör sin egna tolkning av vampyrdramat. Resultatet blev en kampanj där vi tog en tydlig gymnasietidsymbol – en tandställning – och adderade till vampyrtema.

Arbetsgrupp

  • Art Director
    Alexander Fredlund, Patrik Westerdahl, Petter Lublin, Lina ELfstrand
  • Copywriter
    Peter Laurelli, Stefan Pagreus
  • Creative Director
    Villard/Bartholf
  • Fotograf
    Peter Alendahl
  • Kundansvarig
    Charlotte Cederström
  • Originalare
    Margaretha Ekstrand-Almér, Jesper Kewenter
  • Retusch
    Richard Grönlund
  • Uppdragsgivare
    Agnes Steinwall Berman