Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 >

Dreamhack

I november beräknades ungefär 50 000 gamers vallfärda till Jönköping för att delta i Dreamhack – Lanens LAN. SJ, som säljer resor under parollen ”Vem du än är, vart du än ska” tyckte såklart att de borde ta tåget dit.
Så vi gjorde en specialkampanj, helt skriven på gaminglingo, som bara visade sig för målgruppen.
Genom att injicera en specialskriven kod i våra vanliga utbudsbanners kunde de identifiera och anpassa budskapet efter mottagarens grafikkort. Något som råkar vara ganska viktigt bland gamers. Hade du något av de femton vanligaste grafikkorten bland gamers ändrades bannern från ett vanligt utbud till en uppmaning om att ta de_train 2 Dreamhack.

Arbetsgrupp

  • Creative Director, TBWA Stockholm
    Kalle Widgren
  • Copywriter, TBWA Stockholm
    Lina Franzon
  • Art Director, TBWA Stockholm
    Martin Baude
  • Art Director, TBWA Stockholm
    Sofia Nordström
  • Projektledare, TBWA Stockholm
    Per Olholt
  • Producent, TBWA Stockholm
    Tobias Bergenwall
  • Produktionsledare, TBWA Stockholm
    Pernille Nylén-Janze
  • Formgivare, TBWA Stockholm
    Alexander Eriksson
  • Produktionsbolag, Bannerboy
    Bannerboy
  • Executive Producer, Bannerboy
    Charlotte Lindqvist
  • Creative Developer, Bannerboy
    Elliot Sverin
  • Chef Marknad och Kundupplevelse, SJ
    Maria Höglund
  • Marketing Manager, SJ
    Marie Schenning
  • Copywriter, TBWA Stockholm
    Johannes Ivarsson
  • Art Director, TBWA Stockholm
    Alexander Fredlund
  • PR, TBWA Stockholm
    Louise Sallander