Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 >

Elliott Erwitt 100+1

“The very good pictures can happen anytime and anywhere. Even while working on a commercial assignment.” – Elliott Erwitt

En av vår vår tids mest publicerade fotografer visar sig vara en varm 84-åring som formligen sprutar ur sig kloka ord och tänkvärda one-liners. Vi bestämde oss för att låta identiteten för Elliott Erwitts utställning på Fotografiska återspegla inte bara hans verk, utan även hans ord.

Orden fick ta plats i utställningen och skapade ett sömlöst samspel mellan den fysiska och grafiska gestaltningen.

Som en del av utställningens formgivning valde vi också att ta fram en tidning i dagspresskvalité som enbart bestod av hans texter och citat – inga bilder. Vi ville dela med oss av Erwitts kloka, varma ord genom en fri distribution på gullackerade tidningsställ i lokalen.

Arbetsgrupp

  • Art Director
    Anton Östholm, Lova Gren
  • Creative Director
    Pontus Frankenstein
  • Fotograf
    Elliott Erwitt
  • Kundansvarig
    Albin Kallstenius Bylander
  • Produktionsledare
    Moa Fredlund
  • Övrigt
    In-house produktion: Fotografiska / Lennart Damgren & Henrik Mjöberg, Utställningsproducent: Pauline Benthede, Utställningskoordinator: Johan Vikner