Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 >

En obekväm kudde

Möbelkedjan Mio var en av Cancerfondens samarbetspartners i årets Rosa Bandet-kampanj. Mio bestämde sig för att sälja en rosa kudde till förmån för kampanjen.

Milks uppdrag var att marknadsföra kudden och upplysa Mios kunder om vikten av att undersöka sig.

Lösningen var att låta sy upp små kuddar och stoppa i en i varje stor kudde. Utan att berätta det för någon. Istället lät vi mottagaren upptäcka knölen med sina egna händer.

Kudden skickades till opinionsbildare, TV-soffor, tidningsredaktioner och bloggare över hela landet för att väcka uppmärksamhet och rikta fokus på det viktiga arbetet.

De nyfikna möttes av ett hjärtligt tack, och en påminnelse om att undersöka sig regelbundet. En lösning inspirerad av problemet.

Arbetsgrupp

  • Art Director
    Martin Ohlsson
  • Copywriter
    Niklas Moberg
  • Creative Director
    Torkel Norling
  • Produktionsledare
    Marcus Aggfelt
  • Projektledare
    Anna Reynold