I den här kampanjen var målet att tala om ett ämne som berör människor runt jul och samtidigt få sagt att Clas Ohlson är one-stop-shop för allt du kan tänkas behöva inför julen. För att sticka ut i bruset under jul valde vi att välja ett negativt ämne som många kan känna igen sig i, julstressen. Vi tog fram sägningen ”God stressfri jul” som kommunikationen landade i.
I film uppmanade vi våra konsumenter att ha en God stressfri jul genom att ändra texten på en klassisk jullåt. ”Have yourself a merry little Christmas” blev ”Have yourself a merry stressfree Christmas”. Kortare produktnära filmer förklarade att en lösning på julstressen var att hitta alla julklappar på Clas Ohlson.
God stressfri jul tog sig även in i butik. Vi skapade mindfullness-versioner av våra allra mest hetsiga jullåtar och spelade dem i butikerna. Låtarna togs även ut som radio, som ett album på spotify och som youtubefilmer.
Budskapet låg även till grund för all butikskommunikation.