Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 >

En vanlig dag

Syfte: Att få upp barnfattigdomen på agendan under politikerveckan i Almedalen.

Pengarna som kommer in vid försäljningen av majblommor går till barn i fattiga familjer i Sverige. Förra året fick Majblomman in 56 200 bidragsansökningar, vilket motsvarar 154 ansökningar per dag. För att illustrera hur mycket det verkligen är, tog vi fram en pocketbok med en dags ansökningar. Boken skickades ut till politiker och journalister inför Almedalsveckan och fungerade även som inbjudan till ett seminarium som Majblomman höll där.
Seminariet blev fullsatt och Håkan Juholt, som höll sitt första tal som partiledare, ägnade en del av talet åt boken och dess innehåll.

Arbetsgrupp

  • Art Director
    Björn Eklind
  • Copywriter
    Olof Gustafsson, Joseph Engman
  • Formgivare
    Lisa Sandström
  • Fotograf
    Emil Filipsson
  • Originalare
    Emil Filipsson
  • Projektledare
    Joseph Engman
  • Uppdragsgivare
    Majblommans Riksförbund