Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 >

En vanlig dag

Pengarna som kommer in vid försäljningen av majblommor går till bidrag till barn i fattiga familjer i Sverige. Förra året fick Majblomman in 56 200 bidragsansökningar, vilket motsvarar 154 ansökningar per dag. För att illustrera hur mycket det verkligen är, tog vi fram en pocketbok med en dags ansökningar. Boken skickades ut till politiker och journalister inför Almedalsveckan. Syftet var att få upp barnfattigdomen på agendan under veckan. Boken fungerade även som inbjudan till ett seminarium som Majblomman höll där och som tog upp frågor om vad politiker ska tänka på när de fattar beslut som har koppling till barnfattigdomsfrågor.
Upplaga: 3 000 ex.

Arbetsgrupp

  • Art Director
    Björn Eklind
  • Copywriter
    Joseph Engman, Olof Gustafsson
  • Formgivare
    Lisa Sandström
  • Fotograf
    Emil Filipsson
  • Originalare
    Emil Filipsson
  • Projektledare
    Joseph Engman