Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 >

Ericsson Brand Identity – “The quest for easy”

När världsledande Ericsson grundades för mer än 140 år sedan var utgångspunkten att kommunikation är ett mänskligt behov och att innovation inom tekniska lösningar och tjänster bidrar till att utveckla människor, företag och samhället i stort. Redan från start handlade verksamheten om att göra det komplexa enkelt.

Det globalt genomgripande varumärkeslöftet ”The quest for easy” var också utgångspunkten för det holistiska arbetet med att utveckla en ny visuell identitet. Identiteten behövde framhäva Ericssons digitala transformation, professionalism och tekniska expertis och tog därför direkt avstamp i de digitala produkterna och tjänsterna. Det handlade om att optimera alla verktyg för största möjliga funktion, användarupplevelse och enkelhet. Digital first. Substans över stil. Ingen meningslös dekoration.

Den nya identiteten är skapad för morgondagens behov och i nära samarbete med Ericssons många globala in-house team i strävan att förpassa komplexitet till det förflutna.

Arbetsgrupp

  • Executive Creative Director, Stockholm Design Lab
    Björn Kusoffsky
  • Digital Director, Stockholm Design Lab
    Greg Brown
  • Designer, Stockholm Design Lab
    Istvan Vasil
  • Senior Designer, Stockholm Design Lab
    Per Carlsson
  • Senior Account Director, Stockholm Design Lab
    Ted Carlström
  • Designer, Stockholm Design Lab
    Lukas Nässil
  • Client Director, Stockholm Design Lab
    Anneli Myrin Holloway
  • Type designer, Letters from Sweden
    Göran Söderström
  • Type designer, Letters from Sweden
    Erik Moberg
  • Case Music/ Sound, Yourhighness
    Johannes Wikström
  • Director Brand Design, Ericsson
    Rolando Ramirez
  • Art Director, Ericsson
    Per Osbeck
  • Head of Experience Design, Business Area Digital Services, Ericsson
    Didier Chincholle
  • Head of Industrial Design & Usability, Ericsson
    Andreas Säfström