Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 >

Ett vinteranpassat erbjudande

Ett vinteranpassat erbjudande för en vinteranpassad bil.

Utmaningen.
Etablera en tysk bil som det naturliga valet som svensk vinterbil.

Idén.
Passat 4MOTION är en tysk bil som är anpassad för svensk vinter. Den har det svenska fyrhjulssystemet Haldex monterat.

För att nå ut med detta skapade ett vinteranpassat erbjudande för en vinteranpassad bil. Ett taktiskt erbjudande som satte produktfördelen i centrum. Erbjudandet kommunicerads via en stortavla som vi ställde på en frusen sjö någonstans i Sverige. När isen inte höll för tavlan längre och den sjönk var erbjudandet över.

Tavlan streamades live på kampanjsiten och användes som call to action i TV, print, banners och övriga köpta media. I sociala media bad vi folk gissa hur länge erbjudandet skulle hålla och dela detta med vänner via Facebook och Twitter.

Vänligen se casefilm.

Arbetsgrupp

  • Art Director
    Simon Higby
  • Copywriter
    Martin Lundgren
  • Creative Director
    Andreas Dahlqvist
  • Kundansvarig
    Jerker Fagerström
  • Originalare
    Niklas Andersson
  • Planner
    Patrik Ronström
  • Produktionsledare
    Barbro Långjuth
  • Projektledare
    Linda Eriksson
  • Uppdragsgivare
    Åke Lundberg, Katarina Lakowitz
  • Web Director
    Petter Eriksson, Tomas Jonsson
  • Webbproducent
    Maria Kovac


  • Social Media Director
    Micke Bugaj
  • Flash Developer
    Rickard Berggren, Alexander Ekman
  • Retouch Artist
    Christian Björnerhag