Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 >

Experiment Ensam

Bidragsbeskrivning:
På nätet måste man fatta sig kort, brukar det heta. En gammal sanning, skulle det visa sig. I en bransch präglad av ensamkonsumtion har spelbolaget Paf valt att satsa på spel som kräver gemenskap, under devisen Det blir roligare tillsammans. I webbserien Experiment Ensam påvisade vi vikten av gemenskap genom att vända på begreppet: hur är det att göra något ensam, som man vanligtvis gör i grupp? Målet var att lyfta Pafs hjärtefråga med lika kvalitativt innehåll som vilken TV-produktion som helst. Serien har setts av 2,5 milj. människor och omtalats i över 1000 artiklar och TV-inslag i 90 länder. Flera av de mest inflytelserika medierna – TV4, SvD, Aftonbladet, BBC och Rolling Stone m.fl – valde t.o.m. att distribuera hela det Paf-brandade finalavsnittet i sina Play-kanaler.

Arbetsgrupp

  • Reklambyrå
    Doe Blomberg Gottberg
  • Produktionsbolag
    Thelma & Louise