Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr >
Bidragsbeskrivning:
Stroke är den vanligaste orsaken till fysiska handikapp hos vuxna och den tredje vanligaste dödsorsaken. Var 17:e minut drabbas någon i Sverige och tvingas lära sig grundläggande saker på nytt. Som att skriva. Men stroke är krångligt att förstå. Medieutrymmet är begränsat och möjligheten till rätt vård är ojämlik runtom i Sverige. Så hur ökar man kunskapen om sjukdomen samtidigt som man kräver rättvis rehabilitering, oavsett var man bor? Vi gav människor möjligheten att prova på sviterna av en stroke genom att skriva sin signatur – med fel hand. På felhand.se skrev över 200 000 människor under under vår namninsamling för bättre strokerehabilitering och spred den i sociala medier. Det ökade intresset för Hjärnfonden med 89 % och skapade en medial debatt om strokebehandling värd över 12 miljoner kronor – en ROI på 2 400 %. Men viktigast av allt: det gjorde en ganska komplicerad sjukdom väldigt enkel att relatera till.
Arbetsgrupp
- Kundansvarig Projektledare
Jenny Hagblom - Planner
Sara Ekholm - Digital Producent
Andreas Hård af Segerstad - Creative Director
Rasmus Nilsson - Art Director
Martin Steen, Lucas Lima - PR-konsult
Joakim Ohlsson - PR-strateg
Christian Åkerhielm, Viktor Bolin - Copywriter
Anna Werkell - Projektledare
Carl Unger - Digital Director och Research
Philip Cristofor - Webbutvecklare
Andreas Bohman - Tillförordnad Generalsekreterare och Verksamhetschef, Hjärnfonden
Anna Hemlin - Press- och marknadsansvarig
Sophie Ternheim