Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 >

First Person Lover

Bidragsbeskrivning:
Ett klädmärke som vill skära igenom bruset och nå sin publik måste anpassa sig till var målgruppen för närvarande är. I Björn Borgs fall innebär det 18-25-åringar. First Person Lover utvecklades i den banbrytande motorn Unity 3D. Spelet var i många avseenden tekniskt nyskapande. Förutom att samma fil fungerade på både PC och Mac så kunde man även spela First Person Lover direkt i sin webbläsare. Detta ledde till att spelmotorn Unity 3D själva valde att lyfta spelet till sitt showcase. First Person Lover introducerade även en helt ny plattform för e-handel; ”in-game shopping”. Vi använde även digitala skärmar på tågstationer på ett helt nytt sätt genom att feeda in en global highscorelista i realtid. First Person Lovers spelbara karaktärer fick slutligen bli modeller i modekampanjen – ett nytt sätt att presentera en modekollektion på.

Arbetsgrupp

  • Creative Director
    Petter Ödeen
  • Art Director
    Lotta Mårlind
  • Copywriter
    Sedir Ajeenah
  • Interactive Art Director
    William Löthman
  • Produktionsledare/Producent
    Ida Tenggren
  • Projektledare
    Anna Frick
  • Co-creative
    Hampus Mattson, Michael Ring, Mattias Alfborger
  • Formgivare
    Jessica Carenfelt
  • Byråassistent
    Robin Lidbom
  • Spelutveckling
    River/Isbit Games
  • Producer
    Markus Koos
  • Creative Director
    Frenne Hirani
  • Art Director
    Albert Jeldez
  • Lead Programmer
    Niclas Kjellberg
  • Programmer
    Stefan Karlberg
  • 3D Artist
    Kim Herrström, Christoffer Eklund, Christopher Brändström
  • Music & SFX
    Nicolas Opazo
  • UX
    Johan Ericsson
  • Concept Artist
    Alex Tornberg
  • Global Marketing Director
    Lina Söderqvist
  • Global Marketing & Communication Manager
    Jonas Lindberg Nyvang
  • Global Advertising Manager
    Lotta Lindqvist
  • Global PR Manager
    Pernilla Johansson
  • PR
    Garbergs, Patriksson Communication, River, Björn Borg
  • PR
    Lotta Balodis
  • Mediabyrå
    Starcom
  • Mediapartner
    Jernhusen Media