Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr >
First Person Lover
- Kategori: Digitalt Hantverk
- År: 2016
- Valör: Silverägg
- Uppdragsgivare: Björn Borg
- Byrå: Garbergs
Bidragsbeskrivning:
Ett klädmärke som vill skära igenom bruset och nå sin publik måste anpassa sig till var målgruppen för närvarande är. I Björn Borgs fall innebär det 18-25-åringar. First Person Lover utvecklades i den banbrytande motorn Unity 3D. Spelet var i många avseenden tekniskt nyskapande. Förutom att samma fil fungerade på både PC och Mac så kunde man även spela First Person Lover direkt i sin webbläsare. Detta ledde till att spelmotorn Unity 3D själva valde att lyfta spelet till sitt showcase. First Person Lover introducerade även en helt ny plattform för e-handel; ”in-game shopping”. Vi använde även digitala skärmar på tågstationer på ett helt nytt sätt genom att feeda in en global highscorelista i realtid. First Person Lovers spelbara karaktärer fick slutligen bli modeller i modekampanjen – ett nytt sätt att presentera en modekollektion på.
Arbetsgrupp
- Creative Director
Petter Ödeen - Art Director
Lotta Mårlind - Copywriter
Sedir Ajeenah - Interactive Art Director
William Löthman - Produktionsledare/Producent
Ida Tenggren - Projektledare
Anna Frick - Co-creative
Hampus Mattson, Michael Ring, Mattias Alfborger - Formgivare
Jessica Carenfelt - Byråassistent
Robin Lidbom - Spelutveckling
River/Isbit Games - Producer
Markus Koos - Creative Director
Frenne Hirani - Art Director
Albert Jeldez - Lead Programmer
Niclas Kjellberg - Programmer
Stefan Karlberg - 3D Artist
Kim Herrström, Christoffer Eklund, Christopher Brändström - Music & SFX
Nicolas Opazo - UX
Johan Ericsson - Concept Artist
Alex Tornberg - Global Marketing Director
Lina Söderqvist - Global Marketing & Communication Manager
Jonas Lindberg Nyvang - Global Advertising Manager
Lotta Lindqvist - Global PR Manager
Pernilla Johansson - PR
Garbergs, Patriksson Communication, River, Björn Borg - PR
Lotta Balodis - Mediabyrå
Starcom - Mediapartner
Jernhusen Media