Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 >

Fler hem nu!

Fler hem nu!
289 000 unga vuxna bor idag på kompisars soffor, hos föräldrar eller i fjärde hand. Därför vill Hyresgästföreningen sätta press på politikerna och få dem att fatta beslut som underlättar byggandet av nya bostäder. Målet är att bostadsfrågan ska bli en av de viktigaste frågorna inför valet 2014.

För att nå fram till politikerna valde vi att först väcka deras väljare. Vi ville påminna om hur viktigt det är att unga människor får flytta hemifrån, att det är en viktig del av att bli självständig och vuxen. Vi ville påminna om att det är viktigt för individen såväl som för samhället.

Vi ville väcka engagemang men också ta tillvara på engagemanget, genom att ge människor en möjlighet att påverka politiker. Vi ville med kommunikationen underlätta en dialog mellan allmänheten och politikerna, både på nationell och lokal nivå.

Arbetsgrupp

  • Art Director
    Julia Stenius
  • Copywriter
    Hjalmar Delehag
  • Kundansvarig
    Gustaf Sehlstedt
  • Planner
    Claes Kjellström
  • Producent
    Johan Lindström
  • Produktionsledare
    Ulrika Andrinsson
  • Projektledare
    Magdalena Kowalzcyk
  • Regissör
    Simon Kaijser
  • Uppdragsgivare
    Sofia Stenfeldt, Jörgen Strandberg, Kristina Holmgren, Minna Rahko
  • Övrigt
    Digital Art Director: Mikael Ståhl