2013 års julkampanj från Stockholms Stadsmission följde Nattjourens arbete för människor som lever i hemlöshet på stadens gator. Under hela kampanjen twittrade Nattjouren i realtid om sina insatser och möten ute i natten. Berättelserna var navet för kampanjens alla delar.
På sajten nattjouren.se kunde man följa Nattjourens arbete i realtid. På en stockholmskarta såg man var i stan de befann sig, och kunde ständigt läsa nyinkomna tweets om deras insatser. Med några enkla klick kunde man även ge en gåva. Alla tweets och gåvor markerades ut längs Nattjourens färdväg samt i en gemensam feed.
Stockholmskartan blev varmare över tid på de platser där Nattjouren gjorde flest insatser.
På dagtid när Nattjouren inte var ute på stan, kunde man istället ta del av den gångna nattens färdväg och tweets, samt en sammanfattande rapport från natten.
På kvällar och nätter visades Nattjourens senaste tweets och aktuella position live på digitala skärmar i t-banan. Tweetsen visades även live i webbannonser.
Med dagsaktuella berättelser från verkligheten kunde Stockholms Stadsmission visa hur de gör konkret skillnad och samla in gåvor.