Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 >

Försvarsmakten måste utvecklas

För att säkra Sveriges fred, frihet och självständighet behöver Försvarsmakten både militär och civil kompetens. IT-experter är särskilt svåra att locka över från techbolag och startups – arbetsgivare som oftast kan erbjuda högre löner och bättre förmåner.

Därför skapade vi en bred kampanj där vi erbjöd en förmån som ingen annan kan ge: förmånen att försvara Sverige.

Bland alla enheter i kampanjen var det en särskilde sig. Den har vi valt att skicka med här. Reddit-användaren CutestCuttlefish tyckte till exempel att ”Försvarsmakten har årets bästa annons för utvecklare” och 736 andra användare höll med.

Arbetsgrupp

  • Marknadschef
    Johan Landeström, Försvarsmakten
  • Kommunikationsstrateg
    Mikael Ågren, Försvarsmakten
  • CCO
    Andreas Dahlqvist, NORD DDB
  • Creative Director
    Nina Åkestam Wikner, NORD DDB
  • Art Director
    Fredrik Simonsson, NORD DDB
  • Copywriter
    Johan Leborg, NORD DDB
  • Strategist
    Jenny Beckman, NORD DDB
  • Client Director
    Carin Lagergren, NORD DDB
  • Client Manager
    Paul Rietz, NORD DDB
  • Studio Designer
    Elin Wiger Fengnell, NORD DDB