Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 >

Foundation 500

“Most lists of ‘top business leaders’ have one thing in common—lots of white male faces. Now, H&M Foundation is offering some counter-programming: a list of 500 female entrepreneurs, all women of color and all from the developing world.” – Fortune, ett av 378 medier som skrivit om Foundation 500.

H&M Foundation arbetar med FN:s globala hållbarhetsmål. Genom sitt globala program för jämställdhet har man hjälpt över 100 000 kvinnor att starta egna företag. Vi fick i uppdrag att kommunicera resultaten av det globala programmet och skapa spridning i förtjänad media.

Vår idé byggde på att visa resultatet: H&M Foundations arbete gör kvinnor till entreprenörer. Så hur vore det om vår kampanj förstärkte deras yrkesroll istället för deras kön? Med Foundation 500 utmanade vi världens mest prestigefulla business-ranking, Fortune 500, med en egen alternativ lista. Fortunes lista är mest vita män, vår lista har 100 % kvinnliga företagsledare, porträtterade på ett sätt affärspress aldrig sett förut.

Arbetsgrupp

  • Copywriter, Volontaire
    Elisabet Fischer
  • Copywriter, Volontaire
    Fanny Enbacken Svensson
  • Art Director, Volontaire
    Johan Gustafsson
  • PR/Creative, Volontaire
    Samuel Skwarski
  • Creative Director, Volontaire
    Rasmus Nilsson
  • Digital Planner, Volontaire
    Philip Cristofor
  • Designer, Volontaire
    Malin Gäfvert
  • Planner, Volontaire
    Joakim Runesson
  • Copywriter, Volontaire
    Kalle Åkestam
  • Account Director, Volontaire
    Klaus Hahn
  • Producer, Volontaire
    Sanna Tidbeck
  • Developer, State Interactive
    Henrik Gånheim
  • Retuschör, Bildinstitutet
    Re Tusch