Bidragsbeskrivning:
Frantzéns Provhytt var ett event i Ljusgården under en helg i mars för att marknadsföra öppningen av Björn Frantzéns nya restauranger, vilka skulle öppna någon vecka senare i varuhuset. Genom att hitta ett gemensamt uttryck kunde mode- och finsmakarvärlden framhäva varandra och visa att NK erbjuder det bästa av två världar. Frantzéns Provhytt var inredd som ett exklusivt provrum, fast med ett bord, två stolar och ett kök i anslutning. Genom spegeln serverades en meny för två, smakprov från vad som skulle serveras på restaurangerna. Sittningarna varade i tio minuter och var gratis. Utanför provhytten fanns en hovmästare som hjälpte till med bokningar till de nya restaurangerna för både de provsmakande och alla som inte fick plats i hytten. Bokningskoderna tog slut på 20 minuter. Provhytten fick uppmärksamhet i både rikstäckande och digitala medier. Det förtjänta värdet uppskattades till 315 000 kr.