Call of Duty är en av världens största och mest välkända spelserier och det har många och hängivna fans.
Call of Duty-fansen har en tradition att ”bli sjuk” på releasedagen så man kan vara hemma och spela så fort det släpps. För dem är releasedagen av ett nytt Call of Duty-spel en högtidsdag och inte en arbetsdag…
För att fånga upp fansen och bygga hype inför släppet instiftade vi ett karensbidrag som täcker karensavdraget man får när man är hemma “sjuk”. För att kunna få karensbidraget, och säkerställa hype hos Call of Duty-fansen, var man tvungen att lösa tre specialskrivna Call of Duty-uppdrag på en kampanjsite för att kunna ansöka om bidraget.
1516 personer ansökte om karensbidraget. Det poppade upp forumtrådar, streams och artiklar om vårt karensbidrag som gav en reach på 17 814 988 människor. Och så fick vi svara på ett antal arga mail om att det här bara gällde för svenska fans. Men det är ju smällar man får ta när fans över hela världen vill vara med och få betalt för att skolka från jobbet för att spela.