Bidragsbeskrivning:
Hållbarhet är mer angeläget än någonsin. H&M Conscious Foundation planerade att lansera Global Change Award – en innovationstävling där allmänheten kunde ansöka med sina idéer för ett mer hållbart mode. En expertjury skulle utse fem vinnare, och allmänheten sedan rösta om hur stipendiet skulle fördelas. Vårt uppdrag var att positionera, visualisera och ta fram en tonalitet för att lansera Global Change Award. Vi ville hitta ett modernt sätt att prata om hållbarhet, som blickar framåt istället för att hålla fast vid gamla föreställningar om hur det pratas om miljö. Vi förde samman hållbarhet, mode och innovation i bildspråk, färgval, grafik och tonalitet för att skapa ett expressivt uttryck som inspirerade målgruppen till att bidra. Utöver detta tog vi fram stopmotion-animeringar och stillbilder tillsammans med fotografen Carl Kleiner. Detta blev ett integrerat koncept, exekverat i olika kanaler över ett års tid, som attraherade över 2700 innovatörer och entreprenörer från 112 länder.