Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 >

Global Change Award

Bidragsbeskrivning:
Hållbarhet är mer angeläget än någonsin. H&M Conscious Foundation planerade att lansera Global Change Award – en innovationstävling där allmänheten kunde ansöka med sina idéer för ett mer hållbart mode. En expertjury skulle utse fem vinnare, och allmänheten sedan rösta om hur stipendiet skulle fördelas. Vårt uppdrag var att positionera, visualisera och ta fram en tonalitet för att lansera Global Change Award. Vi ville hitta ett modernt sätt att prata om hållbarhet, som blickar framåt istället för att hålla fast vid gamla föreställningar om hur det pratas om miljö. Vi förde samman hållbarhet, mode och innovation i bildspråk, färgval, grafik och tonalitet för att skapa ett expressivt uttryck som inspirerade målgruppen till att bidra. Utöver detta tog vi fram stopmotion-animeringar och stillbilder tillsammans med fotografen Carl Kleiner. Detta blev ett integrerat koncept, exekverat i olika kanaler över ett års tid, som attraherade över 2700 innovatörer och entreprenörer från 112 länder.

Arbetsgrupp

  • Creative Director
    Linnéa Lofjord
  • Copywriter
    Nick Christiansen
  • Art Director/Senior Designer
    Linus Östberg
  • Designer
    Elin Eskilsson
  • Final Art
    Martin Dickins
  • Account Manager
    Kerstin Holm, Marlis Nylén
  • Digital Director
    Jojo Brännström
  • Technical Director
    Michael Lokner
  • Digital Growth Manager
    Astrid Kowalczyk
  • User Experience Designer
    Anna Johansson
  • CRM Director
    Nathalie Neiman
  • Digital Account Director
    Michael Nyberg
  • Digital Account Manager
    Hogir Aslan
  • Illustratör
    Linus Östberg
  • Junior Planner
    Claudia Backholm
  • Casefilm Editor
    Eskil Lundberg
  • Fotograf
    Carl Kleiner (Photography & Imagery)
  • Fotografassistent
    Andrea Portoles
  • Animatör
    Johan Edström (Apparat)
  • Editor Animation
    Eric Severin
  • Fotograf/Retuschör
    Christian Björnerhag
  • Props Stylist
    Marisa Fjärem (Illustration and Design)
  • Propmaking
    Attributverket
  • Project Manager
    Erik Bang