Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr >
God Stressfri Jul
- Kategori: Längre Filmer
- År: 2019
- Valör: Silverägg
- Uppdragsgivare: Clas Ohlson
- Byrå: King
Clas Ohlson är på en förändringsresa. De vill bygga upp murarna mot konkurrenterna genom att bygga emotionella band till sina konsumenter. Den här kampanjen är en del av den strategin. I den här filmen var målet att tala om ett ämne som berör människor runt jul och samtidigt få sagt att Clas Ohlson är one-stop-shop för allt du kan tänkas behöva inför julen. För att sticka ut i bruset under jul valde vi att välja ett negativt ämne som många kan känna igen sig i, julstressen. För att väga upp det negativa tog vi en klassisk jullåt de flesta känner igen och skrev om texten för att passa vårt budskap. För att skapa distans till ämnet och för att belysa det på ett nytt sätt lät vi olika julsaker komma till liv och sjunga låten och därigenom förmedla budskapet till de julstressande människorna.
Arbetsgrupp
- Copywriter, King
Christoffer Dymling - Art Director, King
Linnea Gardefjord - Art Director, King
Jesper Stein - Projektledare, King
Pernilla Berg - Produktionsledare, King
Åsa Slättegård - Formgivare, King
Calle Cassel - Strateg, King
Per Wilson - Planner, King
Michaela Wehtje - Planner, King
Casper Broomé - Executive Creative Director, King
Frank Hollingworth - Kundansvarig, King
Sunit Mehrotra - Group Marketing Manager, Clas Ohlson
Jeff Jacket - Regissör, Indio
Adam Berg - Producent, Indio
Jimmy Wåhlin - Exekutiv producent, Indio
Johan Lindström - Postproduktion, Swiss
- Musik, Music Super Circus
- Byråproducent, Always Frank
Johan Svensson - Byråproducent, Always Frank
Peter Sarhammar - PR, Post Sthlm
Patrik Sundberg - Creative Director, King
Christoffer Dymling