Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 >

Hämt Extra

Reklam är trist. Skvaller är skoj. Med det som utgångspunkt lanserade vi kampanjen ”Hämt Extra”, där 7-Eleven skvallarde om sitt nya luncherbjudande istället för att hårdsälja det.
 
Vi byggde kampanjen kring fiktiva berättelser med maten i fokus, och lånade både visuellt manér och tonalitet från tabloidpressen. Precis som i skvallerblaskorna bestod vår copy av ömsom dumheter ömsom matnyttig information om 7-Elevens nya luncherbjudande.
 
Tabloidpressen skriver i regel om kändisar och kungligheter – för att göra en så trovärdig spegling av den som möjligt lät vi paret och microinfluerarna Tina Misaghi och Alexander Urombi fronta kampanjen. De har en tillräckligt känd look för att spela rollen, men är samtidigt tillräcklig okända för att inte ta över idén och fokuset från maten.
 
Men det här med avsändar-ID då? Trodde inte folk att det var reklam för tidningen ”Hänt Extra”?
 
Kampanjmätningen visade att hela 75% förstod att 7-Eleven var avsändaren (Retail benchmark är 42% enligt Nepa). Och inget varumärkesintrång begicks då ”Hänt Extra” inför kampanjen godkände att vi använde en snarlik logotyp.

Arbetsgrupp

  • Kreatör
    Noah Bramme, Åkestam Holst NoA
  • Kreatör
    Andreas Karlsson, Åkestam Holst NoA
  • Produktionsledare
    Linda Bryttmar, Åkestam Holst NoA
  • Client Director
    Annika Åhlund, Åkestam Holst NoA
  • Strateg
    Frida Norén, Åkestam Holst NoA
  • Executive Creative Director
    Magnus Jakobsson, Åkestam Holst NoA
  • Creative Director
    Joakim Khoury, Åkestam Holst NoA
  • Designer
    Sara Bellafesta, Åkestam Holst NoA
  • Motion Designer
    Ville Askelöf, Åkestam Holst NoA
  • CMO & CCO
    Lennart Schultz, 7-Eleven ReitanConvenience
  • Brand manager
    Charlotte Svanström, 7-Eleven ReitanConvenience
  • Content manager
    Gabbi Matheny, 7-Eleven ReitanConvenience
  • Foto produktion
    XO Studios, XO Studios
  • Fotograf
    Kimberly Ihre, XO Studios
  • Produktion
    BKRY NoA
  • Mediabyrå
    Carat