Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 >

HemnetHemmet

Bidragsbeskrivning:
Att köpa ett nytt hem är ett av de största ekonomiska besluten i ditt liv. Ett beslut som kräver mycket tid och engagemang. Och där det finns engagemang, finns det också möjligheter. Baserat på detta engagemang skapade vi en ny affärsmöjlighet. Några av världens mest inflytelserika medier kallade idén banbrytande. Andra kallade projektet det nya folkhemmet. Vi kallar det HemnetHemmet. HemnetHemmet är samskapat av de 2 miljoner människor som varje månad besöker Hemnet. Tillsammans med två av Sveriges främsta arkitekter analyserade vi 200 miljoner klick på sajten och översatte dem till Sveriges mest eftersökta hem. 648 personer har anmält sitt intresse för att köpa huset – som kommer att byggas – till ett totalt värde av 200 miljoner dollar. Tack vara detta har Hemnet därmed skapat nya kommersiella möjligheter med hjälp av sin unika data och FastCompany utsåg projektet till finalist i tävlingen ”Innovation by Design”.

Arbetsgrupp

  • Pressansvarig
    Staffan Tell
  • Ansvarig varumärkesstrategi
    Marek Wolski
  • Kommunikationschef
    Jenny Jeppsson
  • Analytiker
    Felix Åberg
  • Key Account Manager
    Hannes Kerstell
  • Projektledare/copywriter
    Ivar Insulander
  • Creative Director
    Patrik Beskow
  • PR-specialist
    Louise Sallander
  • Grafisk designer
    Simon Svéd
  • Juniorkonsult
    Jonathan Bui
  • PR-specialist
    Emelie Molander
  • Delgrundare
    Bolle Tham, Martin Videgård
  • Videoproducenter
    Brikk Animation & Film
  • Produktionsbolag
    Flip Flop Interactive