Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 >

H&M Take Care

H&M har högt satta hållbarhetsmål. För att engagera även kunderna att agera mer hållbart lanseras ett nytt koncept som ska inspirera och hjälpa dem att ta hand om sina kläder genom att laga, fixa och tvätta rätt: H&M Take Care.

I alla kläder finns en lapp med skötselråd som berättar hur man ska tvätta (eller inte), stryka och torka plagget. Skötselrådets estetik blev vår förpackningsidé. Form, typografi och symboler har applicerats efter varje förpacknings förutsättning så att varje produkt, i dubbel bemärkelse, sticker ut i hyllan.

I Take Cares produktserie återfinns allt från tvättmedel, fläckborttagare och sneaker wipes till sykit och patches som kan laga hål och dölja fula fläckar. Lanseringen påbörjades sommaren 2018 när konceptet rullades ut i Tyskland, tätt följt av Frankrike, England, Norge och Sverige.

Arbetsgrupp

  • Projektledare / Designstrateg, Open Studio Stockholm
    Åsa Berg
  • Design director, Open Studio Stockholm
    Karin Ahlgren
  • Formgivare, Open Studio Stockholm
    Ylva Krantz
  • Produktionsledare, Open Studio Stockholm
    Maria Backström
  • Produktionsledare, Open Studio Stockholm
    Olivia Sunesson
  • Copywriter, Open Studio Stockholm
    Emi Gunér
  • Formgivare, Open Studio Stockholm
    Lotta Dolling
  • Uppdragsgivare, H&M
    Johan Lindström
  • Uppdragsgivare, H&M
    Emelie Oldbrink
  • Uppdragsgivare, H&M
    Jörgen Andersson
  • Uppdragsgivare, H&M
    Mia Branth
  • Uppdragsgivare, H&M
    Jenny Raspe
  • Uppdragsgivare, H&M
    Elin Frendberg