Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 >

Ica Gott Liv

ICA GOTT LIV

ICAs hälsosortiment heter ICA Gott Liv och
omfattar över 80 produkter som innehåller
mer fibrer, mindre fett, socker eller salt.

Uppdraget
Logotyp och förpackningskoncept som visualiserar ”Ett gott liv”. Visualisera ICAs hälsosamma produkter på ett sätt som gör dem intressanta för alla kunder, inte bara för dem som redan är intresserade av nyttigare mat.

Lösningen
Vi utgick ifrån hur konkurrenterna ser ut – sen gjorde
vi tvärtom. Istället för att vara sterila valde vi att vara
personliga. Istället för att vara vetenskapliga valde
vi att vara förklarande.
Vi ville att serien skulle kännas mer äkta, personlig
och framförallt välsmakande.
Vi skapade en nyttig, lekfull värld med figurer och
situationer som alla knyter an till ”ett gott och aktivt liv” utan att bli asketiskt, tråkigt eller ”nyttigt = smaklöst”.
Med texter skrivna i en vardaglig och lättförståelig
ton, långt i från teknisk och torr information som är
vanligt på hälsoförpackningar.

Arbetsgrupp

  • AD-assistent
    Eddie Åhgren
  • Art Director
    Helena Bielke, Jonas Yrlid
  • Copywriter
    Hedvig Hagwall Bruckner, Pontus Thorén
  • Creative Director
    Frank Hollingworth
  • Illustratör
    Klas Fahlén
  • Produktionsledare
    Catharina Erlandsson
  • Projektledare
    Mattias Bohlin