Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr >
ICA Hälsorabatt
- Kategori: Mobilt
- År: 2016
- Valör: Diplom
- Uppdragsgivare: ICA
- Byrå: King
Bidragsbeskrivning:
Ett av ICAs stora mål är att förknippas med hälsa och sundare matvanor. Men ICAs egna hälsosortiment – Gott Liv – visade sjunkande siffror. Men vi hittade en tydlig insikt: majoriteten av de som börjar röra på sig förändrar också sina matvanor. Där föddes idén med att skapa en hälsoapp med parollen ”Ju mer du rör på dig desto mer rabatt får du” – på Gott Liv-varor. Vi gav rabatt för varje kilometer du sprungit eller gått. När du kom upp till 25% laddades rabatten direkt på ditt ICA-kort. Sedan drogs rabatten automatiskt när du handlade på ICA. Sedan fyllde vi appen med utmaningar och gav extra rabatt för tidiga mornar, sena kvällar, dagen efter storhelger och mycket annat. Appen fick ett stort genomslag. Försäljningen av Gott-Liv varor steg med hela 48 %, nästan 200 000 personer laddade ner appen och ICA tog ett stort kliv mot att förknippas mer med hälsa. Och vi fick en massa svenskar att både röra på och äta lite bättre.
Arbetsgrupp
- Creative director
Frank Hollingworth - Kundansvarig
Sunit Mehrotra - Projektledare
Anna Sjöberg - Digital Director
Johan Tesch - Web kreatör
Thomas Larsson - Art director
Adam Gäfvert, Jesper Stein, Jonas Yrlid, Nima Stillerud - Copywriter
Martin Sööder, Pontus Thorén - Produktionsbolag
R/GA - Chef marknadskommunikation
Kalle Fahlin