Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 >

ICA Hälsorabatt

Bidragsbeskrivning:
Ett av ICAs stora mål är att förknippas med hälsa och sundare matvanor. Men ICAs egna hälsosortiment – Gott Liv – visade sjunkande siffror. Men vi hittade en tydlig insikt: majoriteten av de som börjar röra på sig förändrar också sina matvanor. Där föddes idén med att skapa en hälsoapp med parollen ”Ju mer du rör på dig desto mer rabatt får du” – på Gott Liv-varor. Vi gav rabatt för varje kilometer du sprungit eller gått. När du kom upp till 25% laddades rabatten direkt på ditt ICA-kort. Sedan drogs rabatten automatiskt när du handlade på ICA. Sedan fyllde vi appen med utmaningar och gav extra rabatt för tidiga mornar, sena kvällar, dagen efter storhelger och mycket annat. Appen fick ett stort genomslag. Försäljningen av Gott-Liv varor steg med hela 48 %, nästan 200 000 personer laddade ner appen och ICA tog ett stort kliv mot att förknippas mer med hälsa. Och vi fick en massa svenskar att både röra på och äta lite bättre.

Arbetsgrupp

  • Creative director
    Frank Hollingworth
  • Kundansvarig
    Sunit Mehrotra
  • Projektledare
    Anna Sjöberg
  • Digital Director
    Johan Tesch
  • Web kreatör
    Thomas Larsson
  • Art director
    Adam Gäfvert, Jesper Stein, Jonas Yrlid, Nima Stillerud
  • Copywriter
    Martin Sööder, Pontus Thorén
  • Produktionsbolag
    R/GA
  • Chef marknadskommunikation
    Kalle Fahlin