Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr >
Tiderna har snabbt blivit sämre. Antalet ekonomiskt utsatta barn har ökat kraftigt. Stadsmissionen ser det dagligen. Skolor har också märkt att barnen äter mer skolmat på måndagar och fredagar. Men de flesta andra har inte märkt det. Barnen är bra på att dölja sin utsatthet. Oavsett vad det gäller. Det paradoxala är att de delvis gömmer sig i sociala medier som går ut på att synas. Där det mesta kretsar kring konsumtion och lyx. Det var här vi hittade vår filmidé.
Kampanjen skulle ju gå under julen. Samhällets stora högtid fylld av god mat, gemenskap och presenter. Ingen gång blir kontrasten större till de barn som inte får något av det.
Vi ska alla kunna njuta av julen och inte behöva ha dåligt samvete för det. Men vi får inte glömma att även om vi inte ser dem så sitter det barn ute i vårt samhälle nu vars föräldrar inte kan ge dem någon jul. Barn som inte sällan tillbringar julafton ensamma. Vi ville göra filmen på ett respektfullt sätt mot de här barnen. Vi ville bara kärleksfullt visa upp ett av dem barnen. För att få människor att förstå att vi behöver dela med oss. Så Stadsmissionen kunde ge dem en jul värd att minnas.
Arbetsgrupp
- Teamchef marknadskommunikation
Lotta Sydäng Melin, Stockholms Stadsmission - Ansvarig privatgivare och analys
Anders Ståhl, Stockholms Stadsmission - Insamlingschef
Johan Uggla, Stockholms Stadsmission - Kommunikationschef
Maria von Sydow, Stockholms Stadsmission - Chef Marknad
Mikael Sallander Hellman, Stockholms Stadsmission - Art Director
Elin Hjelte, TBWA Stockholm - Copywriter
Kalle Håkanson, TBWA Stockholm - Creative Director
Alexander Fredlund, TBWA Stockholm - Grafisk formgivare
Fanny von Pongracz, TBWA Stockholm - Projektledare
Kalle Widgren, TBWA Stockholm - Projektledare
Jörn Arnell, TBWA Stockholm - Produktionsledare
Martina Claesson, TBWA Stockholm - Produktionsledare
Pernille Nylén Janze, TBWA Stockholm - Director
Emilie Thalund , Bacon STH - Executive Producer
Mette Jermiin & Samuel Cantor - Producer
Axel Herrlin - DOP
Viktor Skogqvist - 2nd AD
Elin Ström - Production Coordinator
Juel Akervold - Focus Puller
Felix Svensson - DIT
Marcus Vasques - Gaffer
Mange Karlsson - Stills Photographer
Johan Wennerström - Sound Technician
Lars Jameson - Production Designer
Alexander Ehrnrooth - Props Asst.
Toivo Tolonen - Stylist
Rebecca Palmer - Hair & Makeup
Linda Liedberg - Production Asst.
Stella Nilsson - Post Producer
Louise Ryge - Editor
Jasmin Falk Jensen - Coloris
Kajsa Kiuttu / Tint - Sound Designer
Felicia Steen Holm / PonyTail - Online & VFX
Johan Wiman - Music Composer
Johan Carøe