Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 >

Julkampanj

Tiderna har snabbt blivit sämre. Antalet ekonomiskt utsatta barn har ökat kraftigt. Stadsmissionen ser det dagligen. Skolor har också märkt att barnen äter mer skolmat på måndagar och fredagar. Men de flesta andra har inte märkt det. Barnen är bra på att dölja sin utsatthet. Oavsett vad det gäller. Det paradoxala är att de delvis gömmer sig i sociala medier som går ut på att synas. Där det mesta kretsar kring konsumtion och lyx. Det var här vi hittade vår filmidé.
Kampanjen skulle ju gå under julen. Samhällets stora högtid fylld av god mat, gemenskap och presenter. Ingen gång blir kontrasten större till de barn som inte får något av det.
Vi ska alla kunna njuta av julen och inte behöva ha dåligt samvete för det. Men vi får inte glömma att även om vi inte ser dem så sitter det barn ute i vårt samhälle nu vars föräldrar inte kan ge dem någon jul. Barn som inte sällan tillbringar julafton ensamma. Vi ville göra filmen på ett respektfullt sätt mot de här barnen. Vi ville bara kärleksfullt visa upp ett av dem barnen. För att få människor att förstå att vi behöver dela med oss. Så Stadsmissionen kunde ge dem en jul värd att minnas.

Arbetsgrupp

  • Teamchef marknadskommunikation
    Lotta Sydäng Melin, Stockholms Stadsmission
  • Ansvarig privatgivare och analys
    Anders Ståhl, Stockholms Stadsmission
  • Insamlingschef
    Johan Uggla, Stockholms Stadsmission
  • Kommunikationschef
    Maria von Sydow, Stockholms Stadsmission
  • Chef Marknad
    Mikael Sallander Hellman, Stockholms Stadsmission
  • Art Director
    Elin Hjelte, TBWA Stockholm
  • Copywriter
    Kalle Håkanson, TBWA Stockholm
  • Creative Director
    Alexander Fredlund, TBWA Stockholm
  • Grafisk formgivare
    Fanny von Pongracz, TBWA Stockholm
  • Projektledare
    Kalle Widgren, TBWA Stockholm
  • Projektledare
    Jörn Arnell, TBWA Stockholm
  • Produktionsledare
    Martina Claesson, TBWA Stockholm
  • Produktionsledare
    Pernille Nylén Janze, TBWA Stockholm
  • Director
    Emilie Thalund , Bacon STH
  • Executive Producer
    Mette Jermiin & Samuel Cantor
  • Producer
    Axel Herrlin
  • DOP
    Viktor Skogqvist
  • 2nd AD
    Elin Ström
  • Production Coordinator
    Juel Akervold
  • Focus Puller
    Felix Svensson
  • DIT
    Marcus Vasques
  • Gaffer
    Mange Karlsson
  • Stills Photographer
    Johan Wennerström
  • Sound Technician
    Lars Jameson
  • Production Designer
    Alexander Ehrnrooth
  • Props Asst.
    Toivo Tolonen
  • Stylist
    Rebecca Palmer
  • Hair & Makeup
    Linda Liedberg
  • Production Asst.
    Stella Nilsson
  • Post Producer
    Louise Ryge
  • Editor
    Jasmin Falk Jensen
  • Coloris
    Kajsa Kiuttu / Tint
  • Sound Designer
    Felicia Steen Holm / PonyTail
  • Online & VFX
    Johan Wiman
  • Music Composer
    Johan Carøe