Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 >

Kånken 30 år

Bakgrund

Mot slutet av sjuttiotalet blommade en debatt om svenska folkets ryggbesvär upp i medierna. Folkhälsoproblemet fanns även bland barn och ungdomar. Ryggsäcken Kånken designades med tanke på detta. Idén var att den kunde avlasta skolungdomars ryggar bättre än axelremsväskor.

Syfte

Kånken fyller nu 30 år. Syftet med annonsen är att visa att Kånken faktiskt har löst ett viktigt problem.

Lösning

Det finns många fördomar om Kånken som har med den aktuella tidens politiska strömningar att göra. Det blev en intressant ingång på Fjällrävens egen berättelse om hur Kånken kom till.

Arbetsgrupp

  • Art Director
    Fredrik Lewander, Joakim Hinders
  • Copywriter
    Eric Lindesvärd, Peo Olsson, Charlotte Wik
  • Originalare
    Marjo Jokela
  • Planner
    Georg Sievert
  • Produktionsledare
    Nina Lundsten
  • Projektledare
    Göran Broberg, Janerik Borg