Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 >

Kasthall Flaggskeppsbutik – En ny konstnärlig scen i Stockholm för unika mattor.

Innovation, hållbarhet, hantverk & personligt uttryck är nyckelorden för Kasthalls nya butik i Stockholm. En inbjudande artistisk & konstnärlig scen för hantverk i internationell klass. För att göra mattorna till hjältar skapades en naturlig & rå elegans med synlig konstruktion som möter mjukt unikt hantverk.
Rått betonggolv, mörk naturlig färgskala hämtad från fabriken möter ny teknik som t.ex. mönsterprojektion på mattor.
För att skapa spännande möten, ständig aktualitet & attrahera nya kundgrupper skapades konceptet “3×3”. En yta för gästspel & samarbeten med konstnärer, modeskapare m.fl. Här är det på mattan det händer, där den enda begränsningen är en matta på 3X3m. Först ut blev samarbetet med Sandra Backlund.
Nya sätt att visa både mattor & mattprover har utvecklats. Mitt i butiken finns ett inspirerande materialbibliotek med arbetsbord för att kunna mixa & matcha material.
Uppdrag: retailkoncept, stilkoncept, design, signaturelement,varumärkes DNA, kommunikation, grafisk design.

Arbetsgrupp

  • Art Director
    Stefan Sundström
  • Creative Director
    Marie Wollbeck
  • Projektledare
    Klara Wistam
  • Uppdragsgivare
    Kasthall Mattor och Golv AB
  • Varumärkesstrateg
    Torbjörn Nordkvist
  • Övrigt
    Arkitekt/Konceptutvecklare: Hanna Rosberg