SBAB:s mission är att bidra till bättre boende och boendeekonomi. 2017 bevisade vi det genom att sprida kunskap om boendeekonomi genom en slutsåld humorshow i Globen. 2018 ville SBAB lyfta att de arbetar med en rad initiativ för en mer hållbar bostadsmarknad och nå ut med budskapet att “alla ska få komma hem”. För att slå igenom bruset gjorde vi ungas tuffa bostadssituation till en hit genom en tung trap-låt och en storslagen musikvideo med komikern Björn Gustafsson och artisten Julia Frej. Svenska folket lyssnade, maxade volymen och sökte aktivt upp vår reklam på YouTube och Spotify. Några gjorde till och med reaktionsvideos. I slutet av januari 2019 har musikvideon fått 5 970 800 visningar på YouTube och Facebook, +10 000 likes och 159 775 lyssningar på Spotify. Strax efter lanseringen den 12 december klättrade låten upp till en 2:a plats på Spotify Viral 50 i Sverige. Samtidigt ökade Googlesökningarna på SBAB med 12,2 % och den spontana kännedomen nådde årets högsta nivå på 27 %.