Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr >
Komma hem (låda låda låda) – Björn Gustafsson feat. Julia Frej
- Kategori: Längre Filmer
- År: 2019
- Valör: Diplom
- Uppdragsgivare: SBAB
- Byrå: Emakina DBG
SBAB:s mission är att bidra till bättre boende och boendeekonomi. 2017 bevisade vi det genom att sprida kunskap om boendeekonomi genom en slutsåld humorshow i Globen. 2018 ville SBAB lyfta att de arbetar med en rad initiativ för en mer hållbar bostadsmarknad och nå ut med budskapet att “alla ska få komma hem”. För att slå igenom bruset gjorde vi ungas tuffa bostadssituation till en hit genom en tung trap-låt och en storslagen musikvideo med komikern Björn Gustafsson och artisten Julia Frej. Svenska folket lyssnade, maxade volymen och sökte aktivt upp vår reklam på YouTube och Spotify. Några gjorde till och med reaktionsvideos. I slutet av januari 2019 har musikvideon fått 5 970 800 visningar på YouTube och Facebook, +10 000 likes och 159 775 lyssningar på Spotify. Strax efter lanseringen den 12 december klättrade låten upp till en 2:a plats på Spotify Viral 50 i Sverige. Samtidigt ökade Googlesökningarna på SBAB med 12,2 % och den spontana kännedomen nådde 2018 års högsta nivå på 27 %.
Arbetsgrupp
- Kreatör (idé, manus och text), Emakina DBG
Fredrik Blomberg - Art director, Emakina DBG
Nils Axel af Malmborg - Copywriter, Emakina DBG
Carl Daag - Projektledare, Emakina DBG
Tommy Gottberg - Projektledare, Emakina DBG
Åsa Marklund - Produktionsledare, Emakina DBG
Sandra Ludvigsson - Kreatör (idé, manus och text), Helgesson Moll
Anders Helgesson - Producent, Helgesson Moll
Daniel Moll - Idé, manus och text, Erik Haag
Erik Haag - Kreatör (idé, manus och text), Björn Gustafsson
Björn Gustafsson - Producent, Alexander Kronlund
Alexander Kronlund - Marknadschef, SBAB
Patrik Söder - VD, SBAB
Klas Danielsson - Chef hållbarhet, Marknad och Kommunikation, SBAB
Malin Pellborn - Projektledare, SBAB
Pernilla Thunblad - Operativ Projektledare, SBAB
Ulrika Göranson - Mediachef, SBAB
Robert Magnusson - Ansvarig Sociala Medier, SBAB
Rikard Sundelin - Designer, SBAB
Herje Strindberg