När ICA skulle genomföra sin största prissänkning någonsin på sina egna varor var det viktigt att nå hela svenska folket och inte bara de som tittar på TV. Det behövdes en idé som var effektfull både i köpta medier (TV, tidningsannonsering, banners, butik) som i sociala medier.
Lösningen blev att ”vi lät” våra karaktärer Ulf och Jerry göra en egen kampanj som döptes till: kompispris. Deras animerade musikvideo till kompisprislåten blev den centrala delen i kampanjen. Kortversionen av filmen gick på TV medan fullängdaren figurerade på ICA:s Facebooksida, Spotify, iTunes och Youtube. I radioreklamen hördes Kicki Danielssons cover.
För att involvera fler fanns en app där man kunde remixa låten och dela den. Remixerna med flest röster lades upp på Spotify.
Med en 12:e plats på iTunes, över 260 000 spelningar på Spotify, 1100 000 visningar på Youtube, 56000 delningar och över 32 000 remixer är KompisprisICA:s mest uppmärksammade kampanj någonsin.