Bonniers Konsthall är ett galleri med fokus på svensk och internationell samtidskonst. Utställning Slight Chance av Pilvi Takala handlade om slump och tillfälligheter. För att göra folk nyfikna på utställningen tog vi fram en fribiljett – och lät slumpen avgöra vem som fick den. I samarbete med Posten delade vi ut kuvert utan namn och adress, brevbäraren fick slumpa ut DR:t till vem som helst under sin runda. Vi gjorde en digital invit på Spotify, men istället för att bjuda in alla så slumpade vi ut spoten till 5000 användare under en dag. Det var med andra ord ren tur om du hörde vår reklam. Vi gjorde även en slumpmässig annons i DN. Vid ett antal tillfällen under tryckprocessen stoppade vi tryckpressen och bytte ut original-plåten till vår annons manuellt, vilket gjorde att vi fick två versioner av samma printannons. En som innehöll en fribiljett till utställningen, en som inte gjorde det. Genom att använda slumpen som mekanik lät vi mottagaren uppleva utställningen på riktigt.