Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 >

Kreativt mode

Åhléns är Sveriges största varuhus. Där hittar du ”allt du behöver och lite till”. Med detta menar vi att Åhléns har allt som konkurrenterna har (t.ex. kläder) men de har även helt andra produkter som deras konkurrenter inte har (t.ex. modellera). Detta är något som alltid dramatiseras genom konceptet “Tusen Möjligheter”.

De här annonserna gick i dagspress under våren. Målgruppen är kvinnor i åldern 25-35. I den här vårmodekampanjen bestod ”lite till” av produkter från andra avdelningar i varuhuset. Produkterna såsom modellera, pennor, papper och tyg – används av modellen för att skapa annonsen dekor.

Arbetsgrupp

  • Art Director
    Alexander Elers, Helena Redman Bielke, Graziela Lages
  • Copywriter
    Hedvig Hagwall Bruckner, Pontus Ekström
  • Creative Director
    Frank Hollingworth
  • Fotograf
    Peter Gehrke
  • Kundansvarig
    Sunit Mehrotra
  • Originalare
    King Studio
  • Planner
    Per Wilson, Anna Nordell
  • Produktionsledare
    Catharina Erlandsson
  • Projektledare
    Lina Söderqvist
  • Repro
    Mods
  • Uppdragsgivare
    Titti Bratt