Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 >

Livets lotteri

Integrerad kampanj för Livets Lotteri, bestående av interaktiv sajt, tidnings- och, utomhusannonsering, film, DR, event, banners samt skolmaterial.
En sajt där besökaren med hjälp av aktuell statistik kan se var i världen man skulle födas om man föddes på nytt. Användaren kan läsa om livsvillkoren i sitt nya hemland, samt utforska det med hjälp av innehåll från Wikipedia, Google Maps, Youtube och Flickr. Besökaren kan hjälpa sig själv genom att skänka pengar till Rädda Barnen och man kan sprida nyheten om sitt nya liv med hjälp av Facebook och Twitter för att be om stöd av nära och kära. Den som samlade mest stöd vann en fältresa till sitt nya land tillsammans med Rädda Barnen.

Arbetsgrupp

  • Art Director
    Pelle Lundquist, Emmeli Österdahl
  • Copywriter
    Stefan Pagreus
  • Creative Director
    Villard/Bartholf
  • Fotograf
    Jon Hertov
  • Ljud
    Redpipe
  • Originalare
    Ola Lanteli
  • Planner
    Mehrnaz Bejne
  • Produktionsledare
    Anna Tanser Wohlin, Kristin Enersen
  • Projektledare
    Anna Laestadius, Johan Öhlin, Malin Sävstam
  • Regissör
    Johan Perjus
  • Övrigt
    Aron Levander