Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 >

Ljudpusslet

Bidragsbeskrivning: 
Sommarmånaderna i Sverige är späckade med musikfestivaler och spelningar vilket har lett till flera stora festivalers fall. För en relativt liten spelare som Popaganda är det viktigare än någonsin att ha ett eget uttryck och skapa engagerande kommunikation som får igång snacket (och biljettförsäljningen) i tid. Fredagen 16:e maj togs Popagandas sociala media-kanaler över av en hemlig artist, tillika årets första bokning till festivalen. Den mystiska artisten interagerade med Popagandas följare under hela dagen och släppte även kryptiska filmer på Instagram. En och en var filmerna helt obegripliga. Men när den fjärde filmen släpptes kom även instruktionerna: 1. Lägg ledtrådarna/filmklippen bredvid varandra och spela upp dem samtidigt så bildar de oförståeliga ljudklippen en låt. 2. Filma resultatet och posta klippet på Instagram+rätt artistnamn och #popa14. Det snabbaste laget vann 20 biljetter till festivalen. Inom 5 minuter hade över 10 bidrag postats. De talangfulla tävlande listade ut att ledtrådarna bildade en cover av Veronica Maggios “Sergels torg”.

Arbetsgrupp

  • Copywriter
    Petter Dixelius
  • Art director
    Erik Hiort af Ornäs
  • Creative director
    Gustav Egerstedt
  • Grafisk formgivare
    Louise Erman Sundh
  • Planner
    Elin Johansson
  • Produktionsledare
    Fredrika Frenkiel
  • Projektledare
    Maria Lindskog Klasén
  • Community manager
    Nina Lee
  • Uppdragsgivare
    Niklas Jonsson, Simon Ahlgren, Niklas Ek, Helen Allvin