Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 >

Love Story

Att köra bränslesnålt har blivit viktigare än någonsin. Men bränsleekonomi är inte direkt något som får lastbilsförares hjärtan att slå volter – särskilt inte när det oftast innebär att det blir tråkigare att köra.
Hur visar vi att körglädje och bränsleeffektivitet äntligen går att förena tack vare nya Volvo FH? Och hur gör vi det på ett sätt som folk faktiskt vill kolla på? En kärlekshistoria mellan två 29-tons lastbilar såklart.

Istället för att imponera med ännu ett episkt stunt, valde vi att ge världen det den behöver som allra mest just nu – kärlek – och demonstrera lastbilens features på ett helt nytt sätt. Den smidiga styrningen visas upp i en flörtig 180-vändning, den kraftfulla motorn tar lastbilarna till nya höjder (bokstavligt) och den förbättrade aerodynamiken låter bilarna sväva fjäderlätt genom rosa moln.

Men hur går det för en smäktande kärlekshistoria i en bransch dominerad av machokultur? Alldeles utmärkt visade det sig. En jättelång reklamfilm i den otåligaste kanalen av alla var ingen dum idé alls. En månad efter lansering hade filmen miljontals organiska views på TikTok. Kommentarerna väller över av kärlek, skratt och hyllningar till Volvo, varav en stor del handlar om att det här är en reklamfilm som faktiskt är värd att titta på. Och det verkar inte ha gått någon obemärkt förbi att Fun och Efficiency inte längre är en omöjlig kombo – utan en perfekt match.

Arbetsgrupp

  • Marketing Communications Manager
    Agneta Malmcrona, Volvo Trucks
  • Marketing Communications
    Maria Holst
  • Account Direcor
    Cilla Pegelow, F&B
  • Account Manager
    Britta Nilsson
  • Creative/Art Director
    Lars Jansson
  • Creative/Copywriter
    Karolina Groop
  • Designer
    Jerry Wass
  • Planner
    Daniel Sjöstrand
  • PR Strategist
    Samuel Danofsky
  • Agency Producer
    Lena Sellman
  • Digital Strategist
    Peter Gaudiano
  • Film Adaptations
    F&B Studios
  • Stills retouch
    F&B Daily
  • Stills retouch
    Patrik Roos
  • Account Executive
    Sofie Ahlström, F&B
  • Director
    Daniel Warwick, Business Club Royal
  • Executive producer
    Christian Kuosmanen, Business Club Royal
  • Executive producer
    Anders Gernandt, Business Club Royal
  • Producer
    Jakob Ruhle, Business Club Royal
  • DOP
    Jan David Gunther
  • Editor
    Tobias Suhm, The Den Editorial
  • Editor
    Ben Campbell, The Quarry London
  • Post Production and VFX
    bEpic Berlin
  • Grade/Colourist
    Daniel deVue, The Mill LA
  • Sound Design
    Stefan Kraatz, Kraatz Studio
  • MUSIC
    Nothing’s Gonna Change My Love for You" (Masser/Goffin) performed by George Benson
  • MUSIC SUPERVISION
    Barrie Williams