Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 >

Lucy

Bidragsbeskrivning:
För att bjuda in till filmfestivalen Elmsta 3000 Horror Fest skapade vi en fiktiv dopannons i SvD. Barnet som skulle döpas hette Lucy och var Satan själv. Bilden är ett fotomontage och skapades med hjälp av 10 stycken andra barn, (eftersom det var viktigt för oss att Lucy inte liknade någon annan). Idén var att annonsen skulle vara tillräckligt spektakulär för att media skulle plocka upp den och därmed leda den vidare till festivalens medlemmar, via nyhetssidor och sociala medier. (666 i pannan, satans.mother i mailadressen.)

Arbetsgrupp

  • Creative Director
    Gustav Egerstedt
  • Nordisk Executive Creative Producer
    Jason Mendes
  • Copywriter
    Erik Wingfors, Petter Dixelius, Petter Esbjörnsson
  • Art director
    Olov Lagerqvist, Erik Hiort af Ornäs, Viktor Bergabo
  • Projektledare
    Elin Johansson
  • Festivalarrangör
    Roger Glassel