Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 >

Lumix 1200

För att ge Panasonic-användare en chans att visa sin passion för fotografi skapade vi Lumix1200: ett projekt där 1200 personer fick var sin egen 15-minuters-utställning på Fotografiska i Stockholm. Allt du behövde göra var att ladda upp tio bilder på lumix1200.se så visade vi dessa på tio 50-tums TV-apparater, i en 150 m2 stor lokal, på Fotografiska. På sajten kunde du se alla utställningar, ge tumme upp för favoriter, ladda upp dina egna 10 bilder, döpa din utställning och skapa en personlig vernissageinbjudan som kunde skrivas ut eller postas direkt som ett Event på Facebook; just den kvart din utställning ägde rum på Fotografiska. De 1200 utställningarna visades i följd från 1a-28e november och skapade en unik upplevelse där vanliga fotoentusiaster fick synas intill de största fotograferna i världen. Kampanjen stöddes av bl.a. butiksmaterial, print, utomhus och uppmärksammades i bl.a. SR, DN, i TV4, på 100-tals bloggar mm. Panasonic gick från 5a till 2a på systemkameramarknaden.

Arbetsgrupp

  • Art Director
    Lisa Karlsson
  • Copywriter
    Daniel Vaccino
  • Creative Director
    Andreas Dahlqvist
  • Formgivare
    Patrick Emt
  • Originalare
    Patrik Pagréus, Mathias Mattsson, Patrik Oscarsson
  • Planner
    Karl Wikström
  • Produktionsledare
    Charlotta Hallgren
  • Projektledare
    Patrik Söder, Johan Ljungman
  • Web Director
    Thomas Larsson
  • Webbproducent
    Emil Tavassoli