Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 >

Lusseballen

Prostatacancer är Sveriges vanligaste cancerdiagnos och över 10 000 män drabbas varje år. Om sjukdomen upptäcks i tid ökar chanserna för tillfrisknad radikalt. Problemet är att många män inte testar sig i tid. Anledningarna varierar; en del upplever det som obehagligt att testa sig och andra känner helt enkelt inte till hur viktigt det faktiskt är. Som svar på problemet skapade Pressbyrån en tydlig påminnelse genom att designa om en av sina mest älskade produkter, lussebullen, och i stället skapa Lusseballen.
Lusseballen lanserades lagom till november, vilket är månaden då prostatacancer uppmärksammas.

Arbetsgrupp

  • Art Director
    Hanna Meijer, Åkestam Holst NoA
  • Copywriter
    Carl Rets, Åkestam Holst NoA
  • Creative Director
    Joakim Khoury, Åkestam Holst NoA
  • Kreatör
    Eva Wallmark, Åkestam Holst NoA
  • Kreatör
    Jerker Winther, Åkestam Holst NoA
  • Kreatör
    Desirée Engström, Åkestam Holst NoA
  • Kreatör
    Jeremy Phang, Åkestam Holst NoA
  • Kreatör
    Felicia Jensen, Åkestam Holst NoA
  • Strateg
    Patrik Lundberg, Åkestam Holst NoA
  • Produktionsledare
    Bella Lagerquist, Åkestam Holst NoA
  • Projektledare
    Lisa Voltaire, Åkestam Holst NoA
  • CMO & CCO
    Lennart Schultz , Pressbyrån/Reitan Convenience
  • Brand Manager
    Adrienne Heurlin, Pressbyrån/Reitan Convenience
  • Content Manager
    Gabriella Matheny, Pressbyrån/Reitan Convenience
  • PR-Byrå
    Spotlight
  • Formgivare
    Jens Broman, BKRY NoA
  • Motion designer
    Lamin Cassama, BKRY NoA
  • Digital producer
    Alex Picha, BKRY NoA
  • Kampanjledare
    Per-Anders Nygård, Prostatacancerförbundet
  • Fotoproduktion
    Bsmart
  • Audio Creative
    Hani Jazzar, Bold Scandinavia NoA
  • Mediabyrå
    Carat