Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 >

Magnum 5 Lost Kisses

Inför årets produktlansering: ”Magnum 5 Kisses”, en serie av 5 olika glassar inspirerade av franska bakverk, var vårt uppdrag att fortsätta bygga och rymma detta inom online-konceptet Pleasure Hunt (ett online-spel) som vi över de senaste 2-åren lanserat globalt.

För att göra produktnamnet rättvisa (”Kisses”) valde vi att i årets kampanj vända på den gamla dataspels-berättelsen där en prins räddar en prinsessa och belönas med en kyss till vår egen version där ”prinsen” kidnappas och hjältinnan ger sig ut för att rädda honom. Kampanjen består av 5 helt unika spel (ett för varje glass i serien) och i slutet på varje spel räddas ”prinsen” och belöningen blir en ”Magnum Kiss” innan den otursförföljda ”prinsen” kidnappas på nytt och hjältinnan får återigen rycka ut till hans räddning.

Arbetsgrupp

  • Copywriter
    Henrik Haeger
  • Creative Director
    Patrik Westerdahl, Petter Lublin
  • Executive Creative Director
    Rickard Villard
  • Planner
    Oscar Erlandsson
  • Producent
    Tobias Löfgren
  • Produktionsledare
    Anna Tanser Wohlin, Jessica Nordlund
  • Projektledare
    Tina Jarlerud
  • Webbproducent
    Sofia Jönsson