Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 >

Mansplaining

Bidragsbeskrivning:
Syftet med kampanjen var att väcka uppmärksamhet kring julerbjudandet på Rebecca Solnuts bok Män förklarar saker för mig. Detta gjordes genom ett brev som på mäns ofta överlägsna och ”klappa på huvudet”-mässiga sätt berättade om förlaget och boken. Brevet skickades enbart till män, 900 i Daidalos kundklubb, samt till 50 utvalda manliga makthavare inom kulturvärlden.

Arbetsgrupp

  • Copywriter
    Olle Langseth
  • Art Director
    Tove Langseth
  • Grafisk Design
    Peter Danielsson
  • Kundansvarig
    Pelle Sjödén